סקירה כלכלית – נובמבר 2022

אנחנו יודעים שידע זה כוח אבל גם שזמנכם קצר ולכן מדי חודש נביא לכם 3 נקודות קצרות על עולם ההשקעות מנק המבט שלנו. 3 נקודות לחודש נובמבר 2022:

1. 2022 הוכיחה שוב שהשקעה בשוק ההון כדאית לטווח בינוני – ארוך
ביצועי המדדים העיקריים ב-2022 היו שליליים, אבל העקרון הבסיסי של שוק ההון כי השקעה בבורסה כדאית לטווח בינוני-ארוך. ומאידך, בטווח הקצר ההשקעה בבורסה עשויה לייצר הפסדים. עליית הריבית מתחילה לייצר גם פתרונות השקעה בסיכון נמוך לטווח הקצר שעליהם נרחיב בחודש הבא.

2. אינפלציה – לאחר תקופה ארוכה גם מי שלא ישקיע ישחק את כספו
לאחר תקופה ארוכה שהרגילה אותנו לחיות בתקופה של אינפלציה אפסית, נדרש להתרגל במהירות למצב החדש. לפי נתוני בנק ישראל, נכון לאוקטובר 2022 הציבור החזיק כ-550 מיליארד ש"ח בחשבונות עו"ש, המשמעות היא שהאינפלציה ב-12 חודשים אחרונים שחקה את כח הקניה והביאה להפסד ריאלי של 5.1% בכספים אלו. רוב ההעמדות הכלכליות, לרבות של בנק ישראל היא שהאינפלציה כאן כדי להישאר, גם אם בשיעורים נמוכים יותר מהשנה האחרונה, מה שמחייב את כולנו להבין ולהתרגל למציאות החדשה שגם לאי השקעה של כסף יש מחיר.

3. אנחנו קרובים לסוף השנה וזה אומר שמתחילה עונת התחזיות.
גופי השקעות שונים, בין אם הם גופים מוסדיים גדולים ובין אם הם בתי השקעות קטנים יפרסמו בקרוב בכל מדיה אפשרית את התחזיות לשנת 2023 שיכללו גם המלצות, נתונים והסברים מנומקים, וחלקם אף יציינו ניירות ערך מומלצות לקנייה ישירה. אנחנו ממליצים לזכור שהניסיון מראה כי דיוק התחזיות האלו נמוך מאוד, במיוחד בטווח של שנה אחת, ולכן כותרות מפתות ל"הזדמנויות" השקעה אינן תחליף לניהול סיכונים – התאמת אלוקציית השקעות למטרות ותקופת ההשקעה שלכם, התאמת החשיפה לסיכון, בחירת מנהל השקעות קפדן עם ביצועים מוכחים התאמתם לסביבה הכלכלית ומקסום הטבות מס.

 

 

שתפו מאמר זה