מוצרי השקעה אלטרנטיביים

תחום ההשקעות האלטרנטיביות התקדם מאד בשנים האחרונות ומגלם בחובו יתרונות לצד סיכונים. הבחירה במכשירים הספציפיים איננה עניין של מה בכך (להרחבה קראו כאן) שכן מדובר במוצרים בעלי קורלציה נמוכה לשוק ההון, המאופיינים בהעדר נזילות ושאינם מפוקחים על ידי הרגולטור. קדמא WM עובדת עם מגוון השקעות אלטרנטיביות כגון:

קרנות גידור

קרנות גידור הן קרנות שמגייסות כספים מגופים פרטיים, עסקיים ומגופים מוסדיים ומשקיעות את הכסף בתמורה לדמי ניהול. הקרנות עושות שימוש בכלים פיננסיים מורכבים המאפשרים להן להרוויח גם בתנאים של שוק יורד. קרן הגידור אינה סחירה, ולא כפופה לרגולציה המחמירה של רשות ניירות ערך (אמנם קיימת רגולציה אבל פחותה מזו שחלה על הגופים המוסדיים). כיום קיימות בישראל מעל ל-100 קרנות גידור שמנוהלות בעיקר על ידי מנהלי השקעות בכירים לשעבר ומגייסות כספים בעיקר מגופים מוסדיים. קרנות הגידור הפכו לפופולריות בעשרים השנים האחרונות לאחר שחלקן הצליח ליצור תשואה גבוהה ויציבה יותר מן המדדים הממוצעים (תשואה עודפת) לאורך שלושה עשורים. יש לקחת בחשבון כי סכום ההשקעה ההתחלתי של קרנות הגידור הוא בדרך כלל גבוה, וכי הקרנות גובות מלבד מדמי הניהול גם עמלת הצלחה בגובה 10-50 אחוזים מהרווחים.

קרנות נדל"ן

כאשר מדובר בהשקעה בנדל"ן, יש אפשרות להשקיע בקניית נכס או לחילופין להצטרף לקרן השקעות נדל"ן – קרן ריט (REIT – Real Estate Investment Trust). קרן השקעות נדל"ן הינה גוף פיננסי שתכליתו להשקיע בנאמנות בנדל"ן מניב. הקרן מנוהלת על ידי מומחים בנדל"ן ומאגדת תחתיה מאות או אלפי משקיעים. הקרן רוכשת נדל"ן מסחרי או פרטי כמו בנייני משרדים או בנייני מגורים מתוך מטרה להשכיר את הנכסים לתקופה ארוכה.

קיימים סוגים שונים של קרנות השקעה בנדל"ן – עסקאות נדל"ן מניב, העמדת אשראי ליזמים ומשקיעים למימון פרויקטים, השקעה בתשתיות ועוד. ההבדלים העיקריים ביניהן נובעים ממיקוד פעילות הקרן, המודל הכלכלי והגדרת המשקיע – כשותף או כלקוח. קיימות קרנות מקומיות המשקיעות עסקי נדל"ן בחו"ל שפועלות כמתווכות בין המשקיע לבין קרנות הנדל"ן הבינלאומיות הגדולות, או למשל קרנות יזמיות – המגייסות משקיעים לפרויקטים שהן עצמן בונות. השקעה בקרן נדל"ן מאפשרת לכם ליהנות מיתרונות שונים כמו השקעה סחירה בנדל"ן מניב, חלוקת רוב הרווחים כדיבידנד, פטור ממס ומיסוי חד שלבי לבעלי המניות בלבד.

קרנות אשראי צרכני

אשראי צרכני הינה אפשרות השקעה חדשה יחסית שנוצרה בעשור האחרון ותופסת תאוצה בשנים האחרונות. אם בעבר רק בנקים השקיעו בתחום האשראי הצרכני, כיום, הודות להתפתחות הטכנולוגית ולנגישות של האינטרנט, קיימות פלטפורמות שונות שהחלו להנגיש את התחום למשקיעים ולהעמיד אשראי ללווים במה שנקרא MPL, או  "עמית" ל"עמית" – P2P.

מדובר בזירות מסחר המעמידות אשראי ללווים ללא בנק או חברת אשראי שמתווכת – ישירות מהמלווה הפרטי. קרנות האשראי הצרכני קונות ומחזיקות אלפי הלוואות של צרכנים בעלי דירוג אשראי גבוה, עם תזרים מזומנים יומי.